Goede artikel marketing is noodzakelijk om uw eigen website met behulp van artikelen op externe websites naar boven te drijven in Google. Artikel Marketing is eigenlijk een methode van adverteren, waarbij (redelijk korte – minimaal 400 woorden) artikelen geschreven en gepubliceerd worden. Deze artikelen worden op relevante en passende externe websites geplaatst, er wordt hiervoor gebruik gemaakt van categorieën. De artikelen voor artikel marketing moeten relevante content (content marketing is en blijft een elementaire pijler binnen internet marketing) bevatten. De artikelen moeten met goede product of dienst beschrijvingen uitgevoerd worden, referenties en link(s) naar bijbehorende website(s). Met behulp van deze externe website waarop uw artikelen, voorzien van een link naar uw website, met behulp van artikel marketing zijn geplaatst, wordt uw site steeds meer gewaardeerd door Google. Op deze manier vergroot u uw online aanwezigheid en wordt er meer verkeer naar uw website gegenereerd. Artikel marketing, enkele voordelenArtikel marketing heeft als primair doel, off-site SEO genoemd, via externe websites waarop uw artikelen geplaatst zijn, uw website naar een toppositie binnen Google te krijgen. Dit is het grootste voordeel van artikel marketing. Artikel marketing draagt er, soms bij toeval, toe bij dat een steeds groter publiek bekend wordt met uw producten en/of diensten. Dit kan als gevolg hebben dat er zelfs via de externe websites meer bezoekers op uw website gaan komen, wat weer bijdraagt aan meer omzet en groei. Daarnaast wordt, relevante, content door Google (en de andere zoek machines) zeer gewaardeerd en met behulp van een link naar uw (tevens in de ogen van Google) relevante website wordt ook deze steeds meer gewaardeerd. Dit resulteert uiteindelijk in een hoger positie. Het juiste artikel voor artikel marketingEen artikel bestaat uit content die precies die informatie bevat waarop uw doelgroep zit te wachten en wat de doelgroep, indien juist verpakt, ook zal lezen. Daarom is een pakkende titel, duidelijke paragrafen met content (“een worst” voor de hongerige) en een “banaan” om tot actie aan te zetten. Met deze “banaan” moet de vervolg stap “klant worden” ingezet worden. Daarom moet de “banaan” opvallen, niet storen en het juiste, korte, bericht bevatten. De “banaan” moet er uiteindelijk voor zorgen dat men door klikt naar uw website. Zorg ervoor dat de content in relatie staat tot de titel en de introductie en goed aansluit bij uw eigen website. Wat je verteld in de introductie, moet je terug laten komen in de afsluiting. Dit was uiteindelijk de reden waarom men het artikel lezen wilde en bevestigd u nog een keer de boodschap. Op basis van de eerder uitgevoerde zoek woorden studie, is het belangrijk de juiste link(s) te plaatsen. Van belang bij het schrijven van een artikel is dat u de tijd neemt om een goed artikel te schrijven. |