Tegenwoordig gebeurt het heel vaak; de loonadministratie uitbesteden. Bedrijven vinden het teveel werk om het zelf te doen en de kosten van de loonadministratie uitbesteden zijn laag, nog lager dan zelf iemand aannemen die het kan doen. Daarnaast zijn er ook nog heel veel andere voordelen. Zo ben je als werkgever niet langer zelf verantwoordelijk om een werknemer door te betalen wanneer diegene ziek wordt. Dit wordt gedaan door het bedrijf waar de loonadministratie aan is uitbesteed. Zo komt het bedrijf bij langdurige ziekte van de werknemer niet in de problemen. Ten slotte is de kans op foutjes vele malen kleiner, het wordt namelijk door professionals gedaan. Staan er wel foutjes in? Dan is dat de verantwoordelijkheid van het bedrijf waaraan je de taken hebt uitbesteed, niet van jijzelf als bedrijf. Dit is snel op komen zetten. Want dit kan nog niet erg lang. Dit heeft te maken met het internet. Voor de komst van het internet was dit niet mogelijk geweest, omdat het doorsturen van alle administratie dan een lange en zinloze taak was geweest. Dit had allemaal opgestuurd moeten worden of gefaxt, in plaats van de makkelijke manier waarmee dat tegenwoordig kan, namelijk via het internet. In die tijd was het voordeliger dus om zelf je administratie te doen, omdat het minder tijd, moeite en geld kostte. Dat is dus veranderd door het internet. In minder dan een seconde dat je het verstuurd hebt, kan de ander het al inzien en zijn kennis er op toe passen. Het is dus een van de velen dingen die veel makkelijker is geworden door de komst van het internet, in hetzelfde rijtje als winkelen, bankieren en schriftelijk contact. Dit is door online shoppen, internetbankieren en dingen als mail en Whatsapp veel makkelijker geworden. Gelukkig maar, want het maakt het ondernemen een stuk makkelijker. |
https://www.cbbs.nl/ |
