Leadgeneratie eenvoudig uitbesteden

Van

Leadgeneratie

 

Uw leadgeneratie uitbesteden is helemaal niet zo´n slechte keus. U kunt zich richten op uw corebusiness en, wanneer u goede afspraken met de leadprovider maakt, u krijgt beter leads dan dat u het zelf uitvoert. Het uitbesteden van leadgeneratie houdt in dat er vertrouwen moet zijn tussen partijen om nieuwe leads binnen te halen is samenwerking essentieel. Het bedrijf wat op zoek is naar leads is voor een grootdeel afhankelijk van de genereerde leads. Vroeger werd dit vaak intern gedaan, maar uiteindelijk is het goedkoper om dit uit te besteden. De leadproviders hebben grotere marketingafdelingen en expertise. Zij kunnen mee met de laatste trends terwijl dit voor een interne organisatie niet altijd mogelijk is.

Verkeerde keuze is pijn verkoper
Selecteert de salesmanager of de inkoper van de firma de verkeerde leadprovider, dan lijdt de verkoper en indirect zijn gezin hieronder. Als er puur wordt gekeken naar prijs, dan wordt altijd de verkeerde keuze gemaakt.

Hoe moet je dan wel kijken naar een leadgenerator? Door bijvoorbeeld in Google de term: ‘Leads kopen’ eens in te tikken. Het zijn uiteraard niet de bedrijven die betaalde advertenties plaatsen die het marketing vak begrijpen. Nee, je moet de bedrijven hebben die bovenaan in het autonome gedeelte van pagina 1 staan bij Google. Dit zijn organisaties die het vak van online marketing verstaan.

De beste keuze voor leadgeneratie

Als bedrijven volledig blanco voor u aan de slag moeten gaan om leads te genereren, dan kan het zeker zes maanden duren voordat u de eerste leads gaat krijgen. U vraagt zich misschien af waarom? Dit komt omdat er veel tijd nodig is om een marketingcampagne te starten en op een ‘white hat’ manier hoog te kunnen ranken op een aantal zoekwoorden voor uw business.

Leadgeneratie zelf uitvoeren

Wellicht hebt u zelf een website die hoog moet scoren in de zoekmachines. Het vervelende is dat het u veel tijd en geld kost om er te geraken. En staat u er dan, dan moet u ook nog hoog blijven staan. De weg naar een hoge ranking is lang en hobbelig. Vandaag staat u goed en de dag erna staat uw site weer op pagina vijf. Dit wordt in vaktermen de Google-dance genoemd, maar is zeer frustrerend voor u.

Besparing
Om te kunnen besparen op het genereren van leads en het opzetten van efficiëntere salesorganisatie wordt daarom steeds vaker gebruik gemaakt van externe leadgeneratoren. Op deze manier is het uitbesteden van uw leadgeneratie een goede en verstandige keus.

Meer informatie: https://www.virgoleads.com/

Vergelijkbare artikelen